Старомаяківська сільська рада
Одеська область, Березівський район
Логотип Diia
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ЯК ЗАХИСТИТИ ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ?

Дата: 16.01.2023 09:13
Кількість переглядів: 79

Освітній проєкт #stop_sexтинг регулярно пропонує навчальні матеріали для дітей та дорослих з метою їхнього захисту від сексуального насильства та експлуатації у цифровому середовищі, а також безпеки офлайн під час війни. 

Команда проєкту з 2021 року проводила дослідження щодо ефективності цих матеріалів спільно із кафедрою соціальної реабілітації та соціальної педагогіки факультету психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, за підтримки Світового фонду дитинства (World Childhood Foundation), аби виявити, чи мають уроки #stop_sexтинг вплив на знання та навички дітей, чи є цей вплив стійким, а також, які ключові рекомендації можуть бути надані всім, хто розробляє превентивні програми для дітей шкільного віку в межах освітньої шкільної системи Україні та за кордоном.

Дослідження будувалось за змішаним дизайном і передбачало аналіз документів, інтерв’ю з дітьми, фокусовані групові інтерв’ю вчителів, анкетне опитування дітей до та після участі в уроках #stop_sexтинг. Тож сьогодні ми готові представити результати дослідження.

Які результати уроків #stop_sexтинг?

Після проведення уроків #stop_sexтинг діти ліпше розуміють ризики, що існують в інтернеті та ймовірність подій в мережі, що негативно впливатимуть на їхнє життя. Крім того, вони визнають, що інтернет-користувачі є відповідальними за свою онлайн-поведінку. Водночас діти більше готові підтримати тих, хто зіштовхнувся з онлайн-насильством чи іншим негативним досвідом в інтернеті. Діти знають про те, до кого звернутись у випадку виникнення небезпечної ситуації в інтернеті.

Через рік після проходження уроків діти демонструють додержання визначених правил та готовність до підтримки інших дітей, які можуть опинитися в ситуації небезпеки.

Ключові рекомендації щодо навчання дітей на тему безпеки в інтернеті

У межах дослідження визначено рекомендації для розроблення і впровадження уроків, спрямованих на формування у дітей превентивних навичок щодо сексуального насильства та експлуатації в інтернеті, протидії іншим ризикам у цифровому середовищі: 

  • Уроки мають бути регулярними (1-2 рази на рік), адже діти схильні переоцінювати власну компетентність щодо онлайн-поведінки.
  • Необхідно забезпечувати супровід дітей після уроку, наприклад, проводити додаткові практикуми (налаштування безпеки та приватності дітьми на власних гаджетах та у профілях соціальних мереж під час уроку інформатики).
  • Працювати над формуванням більшої обізнаності про онлайн-безпеку серед батьків.
  • Зміст навчальної програми має відповідати віковим особливостям дітей та їхнім актуальним потребам у навчанні з питань безпеки у цифровому середовищі.
  • Варто комбінувати різні форми інтерактивних методів навчання (ігри, перегляд матеріалів, дискусії тощо) під час уроку. 
  • Необхідна попередня підготовка вчителя до проведення уроків, що включає як ознайомлення з методичними матеріалами освітньої програми і їхню апробацію, так і проходження вчителями навчальних вебінарів. За актуальними програмами підвищення кваліфікації від #stop_sexтинг можна слідкувати за посиланням.
  • Один із важливих висновків дослідження: формат проведення уроку (онлайн чи наживо) не впливає на ефективність. 
  • Крім того, необхідне інформування дітей про тему уроку до його проведення. На думку дітей, це допоможе їм активніше брати участь у вправах та дискусіях протягом уроку. 

З повним текстом, ілюстраціями та графіками дослідження, а також рекомендаціями можна ознайомитись за  посиланням.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь